Categorieën

Archief

23 en 24 juni

Dinsdag 23 juni 2009

Na een stevig ontbijt stappen we in de auto voor de rit naar Capitol Reef. Het is behoorlijk warm vandaag. In ieder geval hebben we genoeg water bij ons. Wederom zien we een heel ander landschap. De grond wordt droger en er is een andere vegetatie. We treffen nu hagedissen aan en er zijn veel vetplanten. Regelmatig stappen we uit om rustig om ons heen te kunnen kijken.

Aangezien we geen geschikte plek vinden om in de schaduw te lunchen, stappen we een restaurantje binnen. Deze ligt vrij afgelegen. Een jongen uit Instanbul werkt daar gedurende enkele maanden. Hoe je in zo’n gehucht terecht komt, is een raadsel.

Dan resten de laatste miles naar Capitol Reef. We besluiten een van de vele trails te lopen. Deze loopt langs het riviertje Tremont en gaat daarna nogal stijl naar boven. We puffen, het is heet. Simone wordt meteen weer platgeprikt door muggen. Lekker!!! Bovenop de berg hebben we een mooi uitzicht. Er is geen andere weg, daarom gaan we over hetzelfde pad weer naar beneden.

We rijden hierna de hele weg af, totdat we op een onverharde weg terechtkomen. Stapvoets kunnen we hier verder. Aan beide zijden steken de gebergtes hoog boven ons uit. We voelen ons heel nietig.

Te voet kunnen we verder bij Pioneer Register waar de namen van de eerste mormonen in de berg zijn gekrast.

Het is al zeven uur als we bij het hotel aankomen. Capitol Reef was veel mooier dan we hadden verwacht.

Woensdag 24 juni 2009

Vandaag gaan we naar Moab. Het wordt een snikhete dag. De reisafstand is niet lang. We kunnen dus op ons gemak reizen.

Aangezien we geen picnic area kunnen vinden, gaan we in een gehucht bij een redelijk bezocht restaurant Amerikaans eten: dus een broodje hamburger. Je kunt overal kiezen welk gewicht een hamburger moet zijn.

Onderweg komen we Goblin Valley Park tegen. We hadden gehoord dat dit zeker de moeite waard zou zijn, dus de richtingaanwijzer wordt aangezet. Deze vallei werd in de jaren twintig ontdekt door cowboys die op zoek waren naar een verkorte route om hun vee te drijven. Het is een vallei met allemaal vreemd gevormde kleine rotsformaties. Er om heen ligt een muur van klippen. De grond is woestijnachtig.

Het is er heet. Het zwembad van het hotel lonkt. Na de koffers op onze kamers te hebben neergezet, nemen we een duik. Een tijdschrift in de schaduw is voor de rest van de dag voldoende.

Na een uurtje of twee zijn de mannen het zat en verlangen naar een biertje. De dames blijven bij het zwembad terwijl de mannen opzoek gaan naar een kroeg of een terras. De kans op een terras in de USA is vrij gering dus het moet wel een kroeg worden. Direct aan de overkant van het hotel is een kroeg waar de mannen, na eeb tijdelijk lidmaatschap te hebben genomen, geniet van een biertje of twee. In de kroeg raken ze aan de praat met andere nederlanders uit Spijkenisse en met de bardame. Het wordt al snel gezellig maar er moet nog gegeten worden. Het diner wordt genuttigd op iets wat op een terras lijkt bij een Italiaans restaurant. Het eten is goed en voldaan gaan we terug naar ons hotel. Morgen bekijken we de arches, , ,