Categorieën

8 en 9 juni

Ons  toestel

Maandag 8 juni 2009
We zijn om 6.30 uur opgestaan. Op 8 juni werden we om exact 8 uur door Kees Smit opgehaald. Wedachten slim te zijn door via Alphen aan den Rijn naar Schiphol te rijden. Dat bleek een tegenvaller want we reden van het ene probleem naar het andere. Na Alphen stond het zelfs helemaal vast. We besloten om een alternatieve route te zoeken en zo snel mogelijk naar de A4 te gaan. Dat lukte wonderwel heel snel waardoor we om half 10 op Schiphal afscheid namen van Kees.
Wim en Lilly stonden al te wachten. We checkten in en zijn toen wat gaan eten en drinken. Om half één gingen we de lucht in richting Washington. Deze vluccht ging heel snel. We hebben de 6200 km dankzij veel rugwind ruim 3 kwartier sneller gedaan dan gepland. Het gevolg was wel dat we langer moesten wachten op Washington Duller Airport. De vlucht naar Denver vertrok met 20 minuten vertraging. Waarom is ons nog steeds onduidelijk omdat het toestel de gehele middag aan de gate heeft gestaan. De vlucht naar Denver was hobbelig door het onweer dat onder ons woede Aangekomenop Denver hebben we weer 20 minuten staan wachten voor we aan de gate konden. Het was toen 20.30 uur lokale tijd. Vervolgens met een treintje naar de hal waar de3 koffers aankomen. Toen met de bus naar Alamo waar we een mooie Dodge Grand Caravan hebben gehuurd.Een prachtige wagen die heerlijk rustig rijd.
Toen opzoek naar het hotel. Dat kostte toch nog wel wat moeite, waarschijnlijk omdat we allemaal moe waren.We hadden ons nog verreden waardoor we twee keer tol moesten betalen. Uiteindelijk hebben we het VQ-hotel gevonden. We doken om 11 uur in bed. Dat betekende dat we meer dan 24 op waren geweest. We waren moe.

State Capitol Colorado
Dinsdag 9 juni 2009
We hebben redelijk goed geslapen. Wel een paar keer wakker, maar al met al niet slecht. Het hotel heeft op de 14e etage een restaurant. Hier nuttigen wij het eerste Amerikaanse ontbijt: met eieren, gebakken aardappelen en uitgebakken spek. Een flinke ondergrond voor de dag.Het zonnetje schijnt; het is deze dag begin 20 graden. In de loop van de middag kwam er meer bewolking en de straat werd even nat.
Een aardige service van het hotel: we worden met een busje in het centrum afgezet bij State Capitol.
Het lijkt wel of we Amerika weer binnenkomen: onze spullen moeten weer door de scan. Een mes moet worden ingeleverd. Ondertussen klinkt vrolijk gezang in onze oren: een kinderkoor uit Texas heeft een optreden op de trappen. Dat treffen we, het zijn prachtige liederen. Het Capitol is een zeer rijk gedecoreerd gebouw. Wij sluiten ons aan bij een groep, zodat we tegelijkertijd met de gids mee naar de met goud belegde koepel kunnen klimmen. Hiervan daan heb je een mooi uitzicht over de stad.
Denver heeft veel moderne hoogbouw in het centrum. Het is er erg schoon. Door het centrum rijdt om de 90 seconden een bus. Hiervan kan iedereen gratis gebruik maken. Wat opvalt zijn alle terrassen. Dit zijn we niet gewend geweest tijdens onze andere Amerika-reis. De mensen zijn hier ook veel aardiger.
We lunchen op een terras en nemen er een locaal biertje bij. Dat is even schrikken: 7,50 dollar per stuk……. Het is niet echt een centrum zoals wij het in Nederland gewend zijn: weinig gelegenheid om te shoppen. Daarvoor moeten we in een shopdistrict zijn. Het lijkt niet zo ver weg, maar we nemen na enkele miles per voet toch de bus.In de Cherry Creek shopping mall hadden we wel een hele dag kunnen doorbrengen. Prachtige winkels. Maar ja, we hebben mannen bij ons, die minder enthousiast zijn.
We nemen de bus terug naar het centrum, waar we een restaurant induiken voor het avondeten. Het eten smaakt goed. Overigens is hier ook niets van de economische recessie te merken. Restaurants en terrassen zitten overal vol.
We bellen het hotelbusje op dat we graag opgehaald willen worden. Om elf uur duiken we uitgeteld ons bed in.